Az Ügyvéd Úr....

2012.12.27 11:18

 

Rövid beszélgetés Dr. Árvai Rolanddal a JOBBIK M.M. Vas megye 2. Sz. körzetének, Országgyűlési képviselő jelöltjével!

 

Adjon az ISTEN!

A nevedet tudom, de szeretném tudni a foglalkozásodat, hivatásodat is? Tehát rövid bemutatkozást szeretnék kérni!

 

Árvai Roland vagyok, 36 éves, szombathelyi lakos, végzettségemet nézve jogász, foglalkozásomat tekintve pedig ügyvéd. Az egyetemi diplomám megszerzését követően, 1998 óta dolgozom a jogi pályán, 2002-től mint önálló ügyvéd a Vas Megyei Ügyvédi Kamara tagjaként, itt Szombathelyen.

Honnan az indíttatás?

Mindeddig nem vettem részt aktívan a politikai életben; nem voltam egyik pártnak sem a tagja és semmilyen a politikához közeli szerepet nem vállaltam a szakmámban sem. Az elmúlt években azonban – látva az utóbbi 20 évben kialakult politikai „elit” gátlástalanságát, pökhendiségét és azt a harácsolást, amit a gazdasági válság ellenére is folytattak és folytatnak ma is – folyamatosan érlelődött bennem a gondolat, hogy már nem elég baráti vagy családi asztal mellett beszélgetve „megváltani a világot”, de mindenkinek, akinek lehetősége adatik, tennie kell azért, hogy a kialakult trendet megváltoztassuk. A kényszer szülte elhatározás volt, Vona Gábor szavaival élve, magam is „kényszerpolitikusnak” érzem magam.

Mit szól a család ezen terveidhez?

A családom elfogadta az elhatározásomat és támogat az utamon. Tágabb családom néhány tagja már korábban is szimpatizált a jobboldallal és magával a JOBBIK-kal, és persze a szüleim – mint igazi szülők – feltétel nélkül állnak mellettem minden körülmények között. Mindezzel együtt azonban féltenek és aggódnak is, hogy a szerepvállalásom miatt milyen támadásoknak, mocskolódásnak teszem ki magamat.

Konkrétan milyen tervekkel rendelkezel megválasztásod esetén?

A konkrét tervekről korai lenne még beszélni, egyelőre célokról, célkitűzésekről tehetünk említést. A saját célkitűzéseim többségében egybevágnak a JOBBIK azon célkitűzéseivel, amiket eddigi politikai programjaiban megfogalmazott. Meg kell fékeznünk a nemzeti vagyon elherdálását és az állami pénzszórást, feltétlenül és nagyon határozottan vissza kell szorítanunk a bűnözést és a korrupciót, ösztönöznünk kell a foglalkoztatást és a munkavállalást, helyre kell állítanunk a nemzeti büszkeségünket, önbecsülésünket, a közéletet pedig a politikai kalandoroktól, a valójában csak a saját hasznukat leső megélhetési politikusoktól a lehető legnagyobb mértékben meg kell tisztítanunk. Mindezek közül én a magam részéről a legutóbbit tartom az elsődleges célnak. Ha ezt sikerülne elérni, akkor – véleményem szerint – a többi már szinte „jönne magától”. Természetesen arról, hogy milyen eszközökkel érhetők el ezek a célok, vannak elképzeléseim, ha úgy tetszik terveim is. Vannak konkrét jogszabály módosításra, szervezeti átalakításra vonatkozó javaslataim is, de ezekről – mint azt az előbb említettem – korai lenne beszélnünk.

Remélem, hogy a JOBBIK jogi kabinetjében az ötleteimet, javaslataimat nyitottan fogadják, és így ezek akkor is teret kaphatnak a Parlamentben, ha magam esetleg nem is erősíthetem a frakció sorait.

Mit üzensz a választóknak? Miért szavazzanak Rád?

A választóktól elsősorban azt kérem, hogy jöjjenek el a lakossági fórumokra, ismerjenek meg minket, ismerjenek meg engem, olvassák el mind a korábbi programokat, mind pedig a 2010-es országgyűlési választásokra 2010 januárjában megjelenő programunkat. Gondolják végig az elmúlt 19-20 év tendenciáját, valamint azt, hogy folytatható-e, illetve lehet-e engedni, hogy folytatódjon mindez. Ha ennek során maguk is arra a következtetésre jutnak, mint én, miszerint nem, akkor azt is gondolják végig, hogy kik azok akiknek el tudják hinni, hogy komolyan változtatni akarnak.

Személy szerint rám pedig azért szavazzanak, mert eltökélt vagyok, amibe belekezdek, azt mindentől, főként az anyagiaktól függetlenül, a legjobb tudásom szerint alaposan csinálom – engem ugyanis erre neveltek – gyűlölöm a megalkuvást, de híve vagyok a kölcsönösen jó, kompromisszumos megegyezéseknek, nemzeti érzületű vagyok, de nem tartom magam sem szélsőségesnek, sem elvakultnak, és főleg azért, mert én mindig – így az ügyfeleimtől is – megtiszteltetésnek veszem a bizalmat, aminek meg kell felelnem.

Most következik a legérdekesebb kérdés! Mit fogsz csinálni, ha nem kapod meg a választók bizalmát?

Erre a kérdésre nagyon egyszerű a válaszom. Ugyanazt, amit eddig, folytatom az ügyvédi tevékenységemet, amit most is gyakorlok. Én, ugyanis, nem a megélhetés miatt léptem erre az útra, nekem nem egzisztenciális kérdés, hogy országgyűlési képviselő legyek. Hangsúlyozom, én nem megélhetési politikus vagyok, és nem is leszek az, én a kényszer szülte szereplője vagyok a politikai palettának, azért léptem erre a pályára, mert lehetőséget kaptam rá, és magamról tudom, hogy a hirdetett célokért fogok eltökélten dolgozni, küzdeni. Más pártoknak és más pártok jelöltjeinek pedig – a magam részéről – én már nem tudok hinni.

Köszönöm az interjút, támogatni fogunk a „rögös” úton!

Én is köszönöm a lehetőséget hogy megoszthattam a gondolataimat az olvasókkal!

Szebb Jövőt!

 

 

                                                                                                                          Pungor „Phartus” Ferenc